יום שלישי, 27 באוקטובר 2015

התנאים לקבלת דרכון ספרדי או אזרחות ספרדית

יותר ויותר ישראלים, מתעניינים בשנים האחרונות בנושא של קבלת דרכון ספרדי. הנושא עלה לכותרות בשנה האחרונה בשל הסוגיה של קבלת אזרחות לצאצאים של מגורשי ספרד, אם כי חשוב להבין שכבר היום, יש דרך לקבל אזרחות מספרד, בדרכים שונות. הדרכים השונות שקיימות כיום, נחשבות לרוב לדרכים קלות יותר להוכחה, ולכן מי שיתאים לתנאים הללו - יוכל להוציא את האזרחות בצורה פשוטה יחסית. אז אם כך - איך מקבלים אזרחות ספרדית?



 התנאים שיש להכיר לקבלת האזרחות


      הוכחת אזרחות - דרך אחת עבור קבלת דרכון ספרדי, היא פשוט להוכיח כי הוריכם או סביכם הם בעלי אזרחות. מספיק להוכיח כי אחד מהם היה אזרח של מדינת ספרד - ואתם תוכלו לקבל את הדרכון המיוחל. שימו לב שמדובר על כל אדם שיש לו אזרחות שהונפקה החל משנת 1924 כמפורט בחוק.

      חיים בקהילה ספרדית - בחלק מהמקרים, אפשר להוציא אזרחות ספרדית, אם תוכיחו שחייתם בקהילה ספרדית שהוכרה ע"י ממשלת ספרד הרשמית. איך מוכיחים את זה? הדבר רלוונטי אך ורק ליהודים שהם, הוריהם או סביהם חיו בקהילה ספרדית במצרים וביוון. במקרים הללו, ממשלת ספרד הכירה בהם כחלק מהסכמיה עם השלטונות במדינות הללו, והקנתה להם זכויות מסוימות.  היה צו שהתייחס לכך שיצא בשנת 1948, ואם תוכיחו שמשפחתכם ענתה להגדרות הצו הנ"ל - תוכלו לקבל את האזרחות.

      הוכחת זיקה לתרבות ספרד - חשוב מאד לציין שלפי הגדרות החוק כיום, עליכם גם להוכיח לעתים קרובות כי יש לכם זיקה של ממש לתרבות ספרד. זה אומר שבשביל הוצאת אזרחות ספרדית יהיה עליכם לעבור מבחן בשפה הספרדית, או להראות שאתם שולטים בשפה אחרת כמו שפת הלדינו. אם אתם בעצמכם תושבים של מדינה דוברת ספרדית אתם פטורים מכך - אבל ישראל כמובן לא נכללת ברשימה הזו.
 
קבלת דרכון ספרדי

האם יש עוד מסלול לאזרחות?


יש כמובן מסלול נוסף להוצאת האזרחות והיא למי שמוכן להשקיע בספרד עצמה - לקנות בה נכסי נדל"ן, או לעבוד בה באחד המקצועות שנדרשים מאד - למשל מקצועות ההנדסה. זהו תהליך ארוך יותר אמנם, אבל אם אתם ממילא מתכננים רילוקיישן לחו"ל - אפשר שהוא יהיה משתלם מבחינתכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה